Anna-Lena Andersson: Inkluderingen av elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning måste förbättras

måndag, november 2, 2020

Det svenska skolsystemet lever inte upp till sin inkluderingsambition. Det menar Anna-Lena Andersson som i sin doktorsavhandling pekar på skolans problem att skapa goda förutsättningar för elever med…

Read More

Gunnlaugur Magnússon: Har inkluderingen gått för långt?

måndag, maj 13, 2019

Idag förs argumentet att inkluderingen har gått “för långt” fram i olika debattsammanhang. Frågan om hur skolgången för elever i behov av särskilt stöd bäst ska organiseras är…

Read More

Johan Enfeldt: Svårt att bortse från skolmarknadens mekanismer i inkluderingsfrågan

torsdag, november 8, 2018

Hur ska vi förklara och förändra den allt mer ojämlika skolan? Finns förklaring i klassrummet eller i de samhälleliga strukturerna – eller kanske både och? Johan Enfeldt skriver…

Read More

SKOLA OCH SAMHÄLLE

WEBBTIDSKRIFT
ISSN 2001-6727

REDAKTÖRER
Magnus Erlandsson
Sara Hjelm
Magnus Hultén
Malin Ideland
Hanna Sjögren
Malin Tväråna

E-POST
redaktionen@skolaochsamhalle.se

© COPYRIGHT
Skola och Samhälle

ISSN 2001-6727

KONTAKTA OSS

    Translate »