Elisabeth Olofsson: Fundra om skolan 2013
torsdag, maj 2, 2013

Tiden för dokumentation, nationella prov och administration har ökat och lärarnas arbetsbelastning har blivit allt hårdare. Elisabeth Olofsson beskriver sina erfarenheter. (red)
Tiden för dokumentation, nationella prov och administration har ökat och lärarnas arbetsbelastning har blivit allt hårdare. Elisabeth Olofsson beskriver sina erfarenheter. (red)
Jag läser en utmärkt ledare av Leif Mathiasson i Pedagogiska Magasinet nummer 3 september 2012. Om den farliga bristen på vision. Jag tänker på hinder. Något hindrar oss….
För några dagar sedan läste jag en artikel om skolan. Skriven av en journalist. Journalisten hade vikarierat på en gymnasieskola en gång förr i tiden och ville nu…
Politikerna har visat sig odugliga att vända skolskutan som seglar rakt mot Niagarafallen eller t.o.m. är på väg nerför. Lärarna vet hur skolan ska räddas. Därför initierar jag…
Helena von Schantz kritik av Sven-Eric Liedmans artikel ” Skolan och NPM” har fått många kommentarer. Här publiceras ett längre inlägg av Per Acke Orstadius som ifrågasätter Helena…
Sven-Eric Liedman är ute på svag is när han dömer ut de senaste årens skolreformer och den påtänkta studentexamen. Reformerna är förankrade i lärarkåren och lärarna har blivit…
Man lever farligt på pansarregementet i Skövde, meddelar både radion och en rad tidningar i november 2011. Två soldater har avlossat sina granatgevär inomhus, och några andra har…
Viveca Brozin Bromans artikel ”Varför hörs och syns inte lärarna i debatten om skolan?” fick många lärare att skriva kommentarer. Vi har fört samman kommentarer till tre avdelningar…
Viveca Brozin Bromans artikel ”Varför hörs och syns inte lärarna i debatten om skolan?” fick många lärare att skriva kommentarer. Vi har fört samman kommentarer till tre avdelningar…
Viveca Brozin Bromans artikel “Varför hörs och syns inte lärarna i debatten om skolan?” fick många lärare att skriva kommentarer. Vi har fört samman kommentarer till tre avdelningar…