Arne Engström: Kontrareplik till Andreas Ryve m.fl.

torsdag, december 13, 2018

Arne Engström ger en motreplik till Andreas Ryve med flera  angående effekten av storskaliga matematiksatsningar. Effekterna är svåra att påvisa och matematikutvecklingsresurser ska därför inte slösas bort på…

Läs mer

Andreas Ryve med flera: Replik till Arne Engström – Lågpresterande elever i matematik

onsdag, november 28, 2018

Arne Engström för en vilt svingande, men illa underbyggd argumentation om effekten av storskaliga satsningar på matematikutveckling i skolan, menar författarna i en replik till inlägget Lågpresterande elever…

Läs mer

Arne Engström: Lågpresterande elever i matematik – Skolans blinda fläck?

måndag, november 26, 2018

Skolmatematiken är ett skolämne som har fått såväl hög status som uppmärksamhet och utvecklingsmedel i form av exempelvis Matematiklyftet. Samtidigt finns det brist på kunskap om varför de…

Läs mer

Anette Jahnke: Från kollegialt lärande till kollegialt kunnande

torsdag, mars 2, 2017

Även om kunskapsresultaten pekar uppåt i olika mätningar måste satsningen på fortbildning av lärare fortsätta och satsa på långsiktighet. Vi kan också räkna med en allt kunnigare lärarkår som…

Läs mer

SKOLA OCH SAMHÄLLE

WEBBTIDSKRIFT
ISSN 2001-6727

REDAKTÖRER
Sara Hjelm
Magnus Hultén
Malin Ideland
Anders Jönsson
Björn Kindenberg

E-POST
redaktionen@skolaochsamhalle.se

© COPYRIGHT
Skola och Samhälle

ISSN 2001-6727

S.O.S. på Twitter

KONTAKTA OSS