Johnny Wieweg: Postmodernismen och pedagogiken

måndag, oktober 23, 2017

Postmodernistiska och konstruktivistiska idéer och arbetssätt har undergrävt skolan, menar Johnny Wieweg utifrån boken Kunskapssynen och pedagogiken. Istället behövs en uppvärdering av såväl ämnenas som lärarnas status (red.)

Läs mer

Johan Haeffner: Svensk skola – ett rö för vinden?

måndag, juni 12, 2017

Svensk skola präglas av en svag och differentierad professionell kultur som har svårt att stå emot pedagogiska trender, skriver Johan Haeffner. (red.)

Läs mer

SKOLA OCH SAMHÄLLE

WEBBTIDSKRIFT
ISSN 2001-6727

REDAKTÖRER
Magnus Erlandsson
Sara Hjelm
Magnus Hultén
Malin Ideland
Anders Jönsson
Björn Kindenberg

E-POST
redaktionen@skolaochsamhalle.se

© COPYRIGHT
Skola och Samhälle

ISSN 2001-6727

S.O.S. på Twitter

KONTAKTA OSS