STÖD SKOLA OCH SAMHÄLLE!
Skola och Samhälle är en ideell förening. Vi som arbetar med S.O.S. gör det helt utan ersättning. Alla bidrag till en fortsatt kritisk debatt om skola och lärarutbildning mottages tacksamt!
Swisha till: 123 589 43 73
SENASTE INLÄGG
- Åsa Delblanc: Vem ser det osynliga barnet? – Förskolans norm om det sociala barnet exkluderar de tysta
- Gunnlaugur Magnússon: Replik på Tystnaden från lärarutbildningen behöver brytas
- Erik Cardelús: Tystnaden från lärarutbildningen behöver brytas
- Krister Lillas: De läströtta och den tunnlästa litteraturen
- Emma Leifler och Girma Berhanu: Onödiga missförstånd om differentierad undervisning i debatten
- Christian Norefalk: Det deliberativa samtalet – En replik till Arne Engström.
- Erik Cardelús: Vi bör alla axla ansvaret för de ungas läsande
- Tomas Ögren: Visar skolstrejk för klimatet exempel på handlingskompetens eller skolk?
Etiketter
barns rättigheter
bedömning
betyg
betygssystem
bildning
decentralisering
demokrati
den konservativa offensiven
den sammanhållna skolan
det fria skolvalet
digitalisering
ekonomism
flum
forskning
forskningsanknytning
friskolor
förskola
gymnasieskola
internationella mätningar
kommunalisering
kunskap
likvärdighet
lärande
lärararbete
lärares röster
lärares tid
lärarforskning
Lärarutbildning
marknadsstyrning
matematik
nationella prov
omdömen/betyg
PISA
praktiknära forskning
profession
progressivism
segregation
Skolan och covid-19
skolan och livet
Skolpolitik
skolutveckling
styrning
tester
undervisning
valfrihet