STÖD SKOLA OCH SAMHÄLLE!
Skola och Samhälle är en ideell förening. Vi som arbetar med S.O.S. gör det helt utan ersättning. Alla bidrag till en fortsatt kritisk debatt om skola och lärarutbildning mottages tacksamt!
Swisha till: 123 589 43 73
SENASTE INLÄGG
- Eric Cardelús: Vygotskij eller Willingham?
- Sofia J Frankenberg, Christian Eidevald och Anna Palmer: Slutreplik på ”Just därför kan det ”omätbara” behöva mätas”
- Jenni Nilsson, Mimmi Örberg & Anna Brunner Cederlund: Replik på ”Just därför kan det ”omätbara” behöva mätas”
- Peter Habbe & Fredrik Åslund: Kognitionsvetenskap har något viktig att säga om lärande och undervisning
- Corrado Matta: Kognitionsvetenskapens och evidensbaseringens förespråkare borde oroa sig för lärarutbildningsutredningens konsekvenser
- Anette Jahnke: Slutreplik Skolans vetenskapliga grund – förkrympt och instabil?
- Agneta Gulz: Replik på Skolans vetenskapliga grund – förkrympt och instabil?
- Anders Jönsson: Skolan NO-undervisning bygger på önsketänkande
Etiketter
barns rättigheter
bedömning
betyg
betygssystem
bildning
decentralisering
demokrati
den konservativa offensiven
den sammanhållna skolan
det fria skolvalet
digitalisering
ekonomism
flum
forskning
forskningsanknytning
friskolor
förskola
gymnasieskola
internationella mätningar
kommunalisering
kunskap
likvärdighet
lärande
lärararbete
lärares röster
lärares tid
lärarforskning
Lärarutbildning
marknadsstyrning
matematik
nationella prov
omdömen/betyg
PISA
praktiknära forskning
profession
progressivism
segregation
Skolan och covid-19
skolan och livet
Skolpolitik
skolutveckling
styrning
tester
undervisning
valfrihet