STÖD SKOLA OCH SAMHÄLLE!
Skola och Samhälle är en ideell förening. Vi som arbetar med S.O.S. gör det helt utan ersättning. Alla bidrag till en fortsatt kritisk debatt om skola och lärarutbildning mottages tacksamt!
Swisha till: 123 589 43 73
SENASTE INLÄGG
- Lars Lagheim: Har lärares och skolledares myndighetsutövning monterats ner?
- Erik Cardelús: Vågar skolfältet tala klarspråk om glädjebetygen?
- Camilla Malm: Replik på Christina Wainikka
- Christina Wainikka: Skoldebattens vita fläckar
- Åsa Delblanc: AI och utbildning – ett tveeggat svärd
- Josefin Ståhlberg: Vem ska leda diskussionen om AI i skolan?
- Hanna Sjögren: Framtidens lärarutbildningar bör inte utredas av en ensam liberal
- Höstterminen med SOS
Etiketter
barns rättigheter
bedömning
betyg
betygssystem
bildning
decentralisering
demokrati
den konservativa offensiven
den sammanhållna skolan
det fria skolvalet
digitalisering
ekonomism
flum
forskning
forskningsanknytning
friskolor
förskola
gymnasieskola
internationella mätningar
kommunalisering
kunskap
likvärdighet
lärande
lärararbete
lärares röster
lärares tid
lärarforskning
Lärarutbildning
marknadsstyrning
matematik
nationella prov
omdömen/betyg
PISA
praktiknära forskning
profession
progressivism
segregation
Skolan och covid-19
skolan och livet
Skolpolitik
skolutveckling
styrning
tester
undervisning
valfrihet