Skolan och politiken
Posted by Skola Samhälle on söndag, augusti 24, 2014 · 1 Comment
Nu börjar Skola och Samhälle att publicera artiklar igen. Det blir en spännande höst. Skolan är det kanske viktigaste politikområdet i årets valrörelse. Alla partier gör utfästelser om skolan och oavsett valutgång kommer skolan att påverkas.
Vi kommer att skriva om de olika partiernas skolpolitik och tänker be partiföreträdare att ge svar på det som skrivs.
Men allt handlar inte om skolpolitik, inte ens ett valår. Skolan är mer än vad som står i partiernas partiprogram, mer än det som finns i partiernas kampanjer och löften. Skriv om vår största kulturinstitution! Skriv om skolan!
Du som har en idé som kan bli en bra artikel ta kontakt med Olle Holmberg eller Sten Svensson och diskutera idén – eller skicka in en redan färdig artikel. Skriv ditt inlägg i Word. Den rekommenderade längden är 3000-6000 tecken.
S.O.S. blir alltmer etablerad som tidning/tidskrift. Vi har fått ansvarig utgivare, ISSN-nummer och många fler läsare – siffrorna pekar dramatiskt uppåt. Framtiden ser ljus ut.
Redaktionen
Category: Noterat · Tags:
One Comment on “Skolan och politiken”
Lämna ett svar Avbryt svar
STÖD SKOLA OCH SAMHÄLLE!
Skola och Samhälle är en ideell förening. Vi som arbetar med S.O.S. gör det helt utan ersättning. Alla bidrag till en fortsatt kritisk debatt om skola och lärarutbildning mottages tacksamt!
Swisha till: 123 589 43 73
SENASTE INLÄGG
- Eric Cardelús: Vygotskij eller Willingham?
- Sofia J Frankenberg, Christian Eidevald och Anna Palmer: Slutreplik på ”Just därför kan det ”omätbara” behöva mätas”
- Jenni Nilsson, Mimmi Örberg & Anna Brunner Cederlund: Replik på ”Just därför kan det ”omätbara” behöva mätas”
- Peter Habbe & Fredrik Åslund: Kognitionsvetenskap har något viktig att säga om lärande och undervisning
- Corrado Matta: Kognitionsvetenskapens och evidensbaseringens förespråkare borde oroa sig för lärarutbildningsutredningens konsekvenser
- Anette Jahnke: Slutreplik Skolans vetenskapliga grund – förkrympt och instabil?
- Agneta Gulz: Replik på Skolans vetenskapliga grund – förkrympt och instabil?
- Anders Jönsson: Skolan NO-undervisning bygger på önsketänkande
Hej
Tack för en fantastisk webskrift.
Undrar bara vart Centerpartiets skolpolitik tog vägen. Sidan finns inte mer…
Hälsningar
Mikael Levy